Przedszkole nr 118 zostało wybudowane w 1953r. i funkcjonowało jako pierwsza placówka przedszkolna osiedla Muranów pod nazwą: „Przedszkole Towarzystwa Przyjaciół Dzieci Nr 13- Osiedla Muranów”. Placówka mieści się w budynku wolnostojącym,
otoczonym dużym, zadrzewionym ogrodem. Do czerwca 2010r. było typowym przedszkolem obejmującym swoją działalnością dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Od września 2010r. powstał pierwszy
oddział integracyjny. Do naszego przedszkola na równych prawach uczęszczają
dzieci niepełnosprawne.
Placówka posiada
dobre warunki lokalowe: duże, funkcjonalnie i estetycznie urządzone sale zabaw i zajęć, salę gimnastyczną - dobrze wyposażoną w pomoce dydaktyczne, sprzęt sportowy, przybory do ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych z dziećmi, a także salę do integracji sensorycznej.
Przedszkole dysponuje
bogatą bazą środków dydaktycznych wykorzystywanych w codziennej pracy opiekuńczo - wychowawczo - dydaktycznej. Nasze działania zmierzają w kierunku jej ciągłego wzbogacania i doskonalenia. Przeprowadzane remonty i modernizacje pomieszczeń przedszkolnych podnoszą ich estetykę i funkcjonalność.
W placówce odbywają się zajęcia wychowawczo - dydaktyczne planowane przez nauczycielki, zabawy i zajęcia podejmowane z inicjatywy dzieci oraz
zajęcia dodatkowe organizowane na wniosek rodziców
(rytmika, gimnastyka korekcyjna, nauka języka angielskiego, zajęcia plastyczne, taniec towarzyski, edukacja teatralna).
W naszym przedszkolu dziecko:
- czuje się bezpieczne, jest akceptowane, swobodnie zgłasza swoje potrzeby
- rozwija aktywność twórczą poprzez różne formy obcowania ze sztuką
- zdobywa wiedzę i umiejętności dzięki aktywnym metodom pracy
- bezstresowo osiąga dojrzałość szkolną
- kształtuje zachowania prozdrowotne
W przedszkolu zatrudniona jest
wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która systematycznie dokształca się, a także uczestniczy w różnych formach doskonalenia zawodowego. Ponadto, placówka zatrudnia w niepełnym wymiarze godzin pracy nauczyciela religii, psychologa, logopedę, rehabilitanta, terapeutę integracji sensorycznej.
Ideę pracy naszego przedszkola opieramy, zgodnie z tendencjami współczesnej pedagogiki na poglądzie, według którego podstawą wychowania i nauczania jest
zrozumienie potrzeb dziecka i jak najlepsze ich zaspakajanie. Uważamy, że praca oparta na partnerstwie i współpracy między nauczycielem, dzieckiem i jego rodzicami zapewni dziecku
wszechstronny rozwój, pozwala bezstresowo osiągnąć dojrzałość szkolną i przygotuje do życia w społeczeństwie. Miły i serdeczny stosunek całego personelu do dziecka i jego rodziny zapewni mu potrzebę poczucia bezpieczeństwa i akceptacji. Dziecko uczy się działania w środowisku społeczności dziecięcej, zdobywa nowe doświadczenia i wiadomości, które wzbogacają procesy rozwojowe. Możliwe jest to wówczas gdy dziecko akceptuje środowisko przedszkolne, dobrze się w nim czuje, jest rozumiane, akceptowane a także może liczyć na zrozumienie i pomoc ze strony dorosłych.
Dążymy do tego aby
nauczyciel w naszym przedszkolu był doradcą, przewodnikiem, kimś kto potrafi wyjaśnić i przybliżyć świat ale również ze zrozumieniem i życzliwością ukoić dziecięce łzy i niepowodzenia. Pomoże w rozwiązywaniu dziecięcych problemów, wskaże właściwą drogę postępowania. Dążymy do tego aby w naszej placówce dzieci były bezpieczne, radosne, wszechstronnie rozwinięte, osiągały dojrzałość szkolną a rodzice współuczestniczyli w życiu przedszkola i byli zadowoleni z jego usług.
Pragniemy to osiągnąć poprzez:
- miłą, serdeczną ,przyjazną dziecku i jego rodzinie atmosferę placówki
- dobre kontakty interpersonalne
- przestrzeganie praw dziecka
-
indywidualizację metod wychowania i nauczania zgodnie z możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami dziecka
- systematyczną współpracę z domem rodzinnym, psychologiem, logopedą oraz najbliższym środowiskiem społeczno- kulturowym(m.in. szkołą, biblioteką)
- prowadzenie różnorodnej działalności wychowawczo- edukacyjnej wszechstronnie rozwijającej zainteresowania i umiejętności dziecka ze szczególnym uwzględnieniem wychowania przez sztukę
- kształtowanie postaw prozdrowotnych
- udzielanie pomocy i wsparcia dzieciom i rodzinom znajdującym się w trudnych sytuacjach życiowych, materialnych- współpraca z instytucjami (m.in.: Rada Rodziców, Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna, Opieka Społeczna)